Reklama na blogu

Blogování se stává stále oblíbenější způsobem pro podnikatele, jak vydělat na živobytí on-line. V mnoha případech není začátek lehký, ale při správném pojmutí blogu lze získat zajímavé příjmy. Dvě nejpopulárnější metody, a to Adsense a nezávislé inzerenty, si v tomto článku představíme.

11746359_s
Copyright: photokanok / 123RF Stock Photo

Použití AdSense pro generování příjmů

Použití AdSense je jedním z nejpopulárnějších způsobů, jak pro blogery vytvářet příjmy z jejich blogu. Tato metoda je tak populární, protože je velmi jednoduchá. AdSense je program, který nabízí Google a který mohou blogeři využít pro zobrazování reklamy na svých stránkách. Blogeři prostě vytvoří blog a vloží adresu webové stránky blogu, stejně jako některé další informace, které Google požaduje a požádají o schválení v programu AdSense. Poté, co je blog schválen, je vygenerován kód, který mohou jednoduše zkopírovat a vložit na blog. Některé redakční systémy jako WordPress disponují rozšířeními, které umožňují vložit kód i bez znalosti programování. Google následně prochází blog a generuje reklamy příbuzného tématu, o kterém píšete. Jestliže například píšete o rekonstrukci domu, tak Google přiřadí reklamy, které nabízí rekonstrukce.
Uživatel má možnost tyto reklamy korigovat, například nezobrazovat reklamu na konkurenční stránky.

Jak pomocí reklamy na blogu vytvářet příjmy

Mnoho blogerů shání přímé inzerenty samo, tento způsob získávání reklamy je podstatně obtížnější, ale zároveň mnohem finančně atraktivnější. De fakto se spíše blíží reklamě v časopisech, kde jsou též inzerenti domlouváni napřímo. Například časopisy pro rodiče často uvádějí reklamy, které apelují na rodiče, jako jsou reklamy na hračky, dětské oblečení nebo potraviny oblíbené u dětí. Podobně časopis pro běžce může představit reklamy na boty, sportovní oblečení, závody nebo tréninkové zařízení. V těchto případech inzerenti platí za reklamní prostor v časopise v naději, že publikum časopisu bude zlákáno ke koupi výrobků nebo služeb poté, co shlédly reklamy. Na rozdíl od reklam Adsense, kde k zobrazení reklamy není nutná návštěvnost, je situace u přímé reklamy jiná. Návštěvnost spolu s kvalitním obsahem jsou nejdůležitější faktory u rozhodování inzerentů, zda budou investovat do reklamy u vašeho blogu. Neméně důležité je též zaměření blogu, čím specifičtější zaměření blogu, tím je větší šance získat přímého inzerenta.U tohoto typu reklamy je též jiný způsob platby, zatímco u Adsense se platí za každé kliknutí na inzerát u přímé reklamy se platí obvykle bud za počet zobrazení reklamy nebo za časové období. Oba způsoby prodeje reklamy mají své klady i zápory, a proto většina se blogerů snaží o kombinaci obou způsobů.