Jak zvýšit návštěvnost svého blogu

 

Ať už jste nový bloger, nebo se již blogům nějakou dobu věnujete, jistě jste již přemýšlel, jak získat více návštěvníků a čtenářů. Marketing je ten správný nástroj, jak zajistit výsledky, po kterých toužíte.

Copyright: frugo / 123RF Stock Photo
Copyright: frugo / 123RF Stock Photo

Redakční systém

Základem je mít kvalitní nástroj na blog, v současné době se jeví asi nejkvalitnější nástroj WordPress, se kterým je publikování opravdu lehké a nabízí spousty rozšíření.

Aktualizujte!

Dalším krokem, který musíte zajistit je častá aktualizace blogu, nejčastěji se doporučuje alespoň 3x týdně, ale jestliže se vám podaří zajistit denní aktualizaci, jste na dobré cestě k významnému zajištěné návštěvnosti. Nebudete-li blog aktualizovat pravidelně, nezískáte pevné jádro vašich čtenářů a fanoušků, kteří pak za vás šíří dobré jméno dál.

Vlastní vzhled

Velmi brzo zjistíte, že vzhled blogu je velmi důležitý. Většina blogů vypadá stejně, a proto je obtížné prorazit. Ovšem budete-li mít zajímavý vzhled, vybočíte z průměru a snáze získáte nové čtenáře. Zvláště pro redakční systém WordPress existuje mnoho vzhledů zdarma či za malý poplatek. Investovat do nového vzhledu se zcela jistě vyplatí.

Vyměňujeme odkazy

Ideální je si najít blogy či weby podobného zaměření, jako je ten váš a nabídnout vlastníkům webu výměnu odkazů. Pokud je váš blog zajímavý a kvalitní, jistě na výměnu rádi přistoupí.

Komentujte

Spousty článků na internetu poskytují možnost je komentovat a velmi často mimo vaší přezdívky můžete vkládat i odkaz na váš web. Využijte této možnosti a dejte o sobě vědět ostatním pomocí komentářů.

Buďte sociální

V dnešní době je množství sociálních sítí jako je Facebook nebo Twitter. Nebojte se propagovat své články na těchto sítích, jestliže máte zajímavý obsah, uvidíte, jak se budou snadno šířit dále. Nezapomeňte též umístit sdílecí tlačítka pod každý článek, aby i čtenář, jenž se mu váš článek líbí, jej mohl šířit dál.

Jak se stát úspěšným

 

Co je potřeba, abych byl úspěšný?

Zeptejte se každého kolem a najdete různé odpovědi na vzorce úspěchu. Pravdou je, že úspěchu můžete dosáhnout poměrně snadno, ale je nutné se držet několika principů a faktorů. Jsou jednoduché a považovány za logické, ale většina lidí se jimi přesto neřídí. Dovolte mi, abych se s vámi podělil o jeden z mých oblíbených citátů:

Nejsou žádné tajemství úspěchu. Jedná se o výsledky přípravy, tvrdé práce a poučení se z neúspěchu – Colin Powell.

Jak je uvedeno v tomto citátu, jsou tři klíčové faktory k dosažení masivního úspěchu ve vašem životě:

Copyright: photokanok / 123RF Stock Photo
Copyright: photokanok / 123RF Stock Photo

1. Příprava

Nemůže být vše na poprvé perfektní. Úspěch nepřijde přes noc a je nutné se na něj připravit. Nastavte si cíl, kterého chcete dosáhnout a připravte se na všechny eventuality, které vás mohou na cestě k cíli potkat. Nikdy nejde nic přesně tak, jak jste si naplánovali. Jen připravení mohou být úspěšní a neodradí je první nezdar ve chvíli, kdy příležitost klepe na dveře.

2. Těžká práce

Úspěch vyžaduje tvrdou práci. Zapomeňte na to, že lze rychle zbohatnout. Musíte budovat svůj charakter a tvrdě pracovat na sobě a svém podnikání k dosažení velikosti. Je nutné tvrdě pracovat a zároveň pracovat chytře. Kvantitou se kvalita vaší práce nezvýší. Je nutné dělat správné věci a dělat je ve správný čas. Jedině tak můžete vytvářet hodnoty a pracovat na svém dědictví pro další generace.

3. Poučení se z neúspěchu

Úspěšní lidé nevidí selhání jako vlastní selhání. Vidí je jako důležité poučení. Poučení, které je schopné dát jim nadhled na to, aby se pro příště zabránilo opakování stejné chyby znovu. Přijetím tohoto myšlení se obrací každá chyba v lekci, jak se chovat příště jinak, nezahodit svojí tvrdou snahu o úspěch.
Příprava, tvrdá práce a poučení se ze svých neúspěchů jsou základy pro budování své úspěšné budoucnosti.

Jaký affliate progam vybrat

 

Tolik Affiliate programů! Který z nich si mám vybrat? Dříve, než si zvolíte některý affiliate program, je vhodné si udělat menší průzkum. Správný affiliate program by měl být vždy zdarma, přestože existují sofistikované affiliate sítě, které vybírají vstupní poplatek, je lepší – zvláště jestliže začínáte, sáhnout po affiliate programu zdarma. Čeho je si vhodné především všímat?

14958778_s
Copyright: fkdkondmi / 123RF Stock Photo

Období výplat

Přestože dnes je standardem požádat o výplatu provize kdykoliv dosáhnete minimální částky, pro výplatu je vhodné si též pohlídat, zda tomu skutečně tak je. Některé affiliate sítě mohu vyplácet pouze v předem daném intervalu. Ten obvykle bývá měsíční, čtvrtletní či roční.

Konverzní hodnota

Tato hodnota, která je v procentech, obvykle vyjadřuje, kolik musíte doručit návštěvníků, aby si alespoň jeden daný produkt či službu zakoupili. Čím vyšší hodnota, tím více je třeba návštěvníků. Velmi často se stává, že počet návštěvníků musí být minimálně sto, aby si jeden něco koupil.

Platnost cookies

Dnes je standardem alespoň 30 dní, kdy je uloženo návštěvníkovo cookies spolu s vaším ID v databázi provozovatele affiliate programu. Aby jste dostali provizi, je nutné, aby propagovaný produkt během této doby zákazník zakoupil.

Statistiky

Jaké by měli být affiliate statistiky k dispozici? Váš affiliate program by měl být schopen nabídnout podrobné statistiky. Měl by být k dispozici kdykoliv a nabídnout detailní informace za jakékoliv období. K absolutnímu minimu by mělo patřit: Počet zobrazení banneru, počet prokliků a počet schválených i neschválených dealů.

Výše provizí

Tato hodnota může být velmi individuální, nicméně platí, že obvykle u prodejů fyzického zboží je hodnota v nižších jednotkách procent, u prodejů například info produktů je mnohdy provize až 40 procent. Je důležité si též zjistit, zda je affiliate program jednostupňový či dvoustupňový. Jednostupňový affiliate program vyplácí provize pouze za vámi doručené návštěvníky, dvojstupňový i za další affiliate partnery, kteří se registrovali přes vaše ID.

Jak vidíte svět affiliate programů není složitý a pro úspěšné zahájení prodeje pomocí affiliate sítě není nutný žádný finanční vklad, ani mít expertní znalosti.

Propagace pomoci doporučení

 

V affiliate marketingu existuje mnoho způsobů, jak můžete zvýšit své příjmy. Většinu technik a taktik se lze snadno naučit. Není třeba nikam chodit a absolvovat drahá školení. Jedním z nejdůležitějších způsobů, jak zvýšit svůj affiliate příjem je pomocí doporučení. Mnozí obchodníci vědí, že je to jeden z nejúčinnějších způsobů, jak zpropagovat určitý produkt. Proto je o tento způsob propagace vždy zájem. Ideální prostředek k propagaci produktů tímto stylem je Váš osobní blog. Obzvlášť jste li nějak oborově zaměřený a vaši čtenáři k vám mají důvěru a věří, že jste v daném oboru odborníci.
Existuje velmi jednoduchá rovnice: Odpor zákazníků k produktu je přímo úměrný důvěře vůči vám. Pokud návštěvníci mají pocit, že jste odborník a recenzovanému produktu rozumíte, je větší pravděpodobnost, že produkt koupí. Při psaní doporučovacích článků je vhodné ctít tyto pravidla:

9393925_s
Copyright: tristan3d / 123RF Stock Photo

Četnost

Váš blog by se neměl změnit v komerční katalog zboží. Piště blog dál jako doposud, a doporučující články vkládejte s rozmyslem. Určitě není v pořádku mít každý den článek, který doporučuje nějaký produkt.

Hodnocení

Snažte se psát pravdivě a doporučujte pouze ty produkty, které byste si sami koupili. Článek by neměl znít vychvalovačně, nebojte se napsat i pár kritických poznatků. Vždy to lépe působí, nic na světě není dokonalé.

Obsah

Obsah by měl být dostatečně dlouhý, aby kupující nabyl důvěry k produktu, jenž chcete doporučit, ale zároveň by neměl být delší než 2 normostrany. Je statisticky ověřeno, že delší texty na internetu čte minimum návštěvníků. Jestliže budete v hodnocení operovat s fakty, nezapomeňte si je ověřit. Je více než pravděpodobné, že tyto fakta již někdo ověřil před vámi a jsou snadno k nalezení na internetu.

Etika

Ideální je se přímo v článku zmínit, že text obsahuje affiliate odkaz, ale je jasné, že toto výrazně snižuje možnou konverzi čtenáře. Přesto by tato informace na webu měla být přítomná, a jestliže jí nechcete uvádět přímo do článku, lze jí umístit jako Disclamer pod text nebo do profilu autora. Psaní affiliate článku je ve světě velmi rozšířené a začíná pronikat i k nám. A s přibývajícím povědomím o této technice bude přibývat i poptávek ze strany prodejců po tomto způsobu propagace jejich produktu a je jen na Vás zda tuto hozenou rukavici zvednete.

Reklama na blogu

 

Blogování se stává stále oblíbenější způsobem pro podnikatele, jak vydělat na živobytí on-line. V mnoha případech není začátek lehký, ale při správném pojmutí blogu lze získat zajímavé příjmy. Dvě nejpopulárnější metody, a to Adsense a nezávislé inzerenty, si v tomto článku představíme.

11746359_s
Copyright: photokanok / 123RF Stock Photo

Použití AdSense pro generování příjmů

Použití AdSense je jedním z nejpopulárnějších způsobů, jak pro blogery vytvářet příjmy z jejich blogu. Tato metoda je tak populární, protože je velmi jednoduchá. AdSense je program, který nabízí Google a který mohou blogeři využít pro zobrazování reklamy na svých stránkách. Blogeři prostě vytvoří blog a vloží adresu webové stránky blogu, stejně jako některé další informace, které Google požaduje a požádají o schválení v programu AdSense. Poté, co je blog schválen, je vygenerován kód, který mohou jednoduše zkopírovat a vložit na blog. Některé redakční systémy jako WordPress disponují rozšířeními, které umožňují vložit kód i bez znalosti programování. Google následně prochází blog a generuje reklamy příbuzného tématu, o kterém píšete. Jestliže například píšete o rekonstrukci domu, tak Google přiřadí reklamy, které nabízí rekonstrukce.
Uživatel má možnost tyto reklamy korigovat, například nezobrazovat reklamu na konkurenční stránky.

Jak pomocí reklamy na blogu vytvářet příjmy

Mnoho blogerů shání přímé inzerenty samo, tento způsob získávání reklamy je podstatně obtížnější, ale zároveň mnohem finančně atraktivnější. De fakto se spíše blíží reklamě v časopisech, kde jsou též inzerenti domlouváni napřímo. Například časopisy pro rodiče často uvádějí reklamy, které apelují na rodiče, jako jsou reklamy na hračky, dětské oblečení nebo potraviny oblíbené u dětí. Podobně časopis pro běžce může představit reklamy na boty, sportovní oblečení, závody nebo tréninkové zařízení. V těchto případech inzerenti platí za reklamní prostor v časopise v naději, že publikum časopisu bude zlákáno ke koupi výrobků nebo služeb poté, co shlédly reklamy. Na rozdíl od reklam Adsense, kde k zobrazení reklamy není nutná návštěvnost, je situace u přímé reklamy jiná. Návštěvnost spolu s kvalitním obsahem jsou nejdůležitější faktory u rozhodování inzerentů, zda budou investovat do reklamy u vašeho blogu. Neméně důležité je též zaměření blogu, čím specifičtější zaměření blogu, tím je větší šance získat přímého inzerenta.U tohoto typu reklamy je též jiný způsob platby, zatímco u Adsense se platí za každé kliknutí na inzerát u přímé reklamy se platí obvykle bud za počet zobrazení reklamy nebo za časové období. Oba způsoby prodeje reklamy mají své klady i zápory, a proto většina se blogerů snaží o kombinaci obou způsobů.

Marketing blogu práce z domova

 

Marketing blogu je něco, co by měli všichni majitelé blogu dělat. Mnoho blogerů vytváří svůj blog proto, aby získalo čtenáře a v neposlední řadě i něco vydělali. Propagovat svůj blog znamená, že máte zájem ze svého blogu vytěžit maximum. Dobrá návštěvnost vašeho blogu je také skvělá příležitost z něj udělat silný marketingový kanál, který můžete zpeněžit pomocí affiliate odkazů, prodeje zboží, bannerů či reklamních článků.

Copyright: samotrebizan / 123RF Stock Photo
Copyright: samotrebizan / 123RF Stock Photo

Je možné mít jeden blog, ale pokud to s podnikáním z domova myslíte vážně, budete potřebovat těch blogů podstatně více. Například máte blog o kočkách, zjistíte, že s poměrně malým úsilím vám vydělává jednotky tisíc měsíčně a tak dříve či později zjistíte, že by nebylo špatné mít blog třeba o pejscích a můžete přidávat další a další zvířátka.Mít řadu blogů je jedna věc, ale druhá je jejich marketing. Potřebujete vědět, jak získat čtenáře. Pokud tuto znalost nepodceníte, jste na dobré cestě mít solidní příjem z práce z domova. Alfa a omega marketingu na internetu je SEO. SEO je optimalizace pro vyhledávače a funguje tak, že je váš blog nastaven, aby ho vyhledávače mohli dobře najít a zařadit tak vysoko, jak jen to bude možné. Pokud nemáte čas se učit SEO, a nabyté znalosti aplikovat je na všechny vaše blogy, je nutné si na tuto práci někoho najmout.

Outsourcing vaší práce je něco, na co si budete muset zvyknout. Není v lidských silách vše zvládnout a možná budete muset najmout další blogery, kteří budou muset psát za vás. Naštěstí je toto běžná praxe a pisálky najdete určitě snadno a za rozumnou cenu. V Čechách se dají pisálci najít na více místech, nejznámější jsou Webtrh.cz, Placla.cz a Copyrwritting.cz. Další činností, kterou nelze při budování sítě blogu opomenout je plánování. Brzy zjistíte, že pokud nebudete práce a činnosti plánovat, brzy se utopíte v beznadějném chaosu. Jestliže nechcete investovat do softwaru pro řízení lidí a projektů, lze v omezeném měřítku použít i tabulkový procesor. Podnikání z domova s pomocí blogu se příliš neliší od jiných druhu podnikání. Jako každé podnikání má své klady a zápory a nelze očekávat ze začátku závratné příjmy. Nicméně jestliže vytrváte, je možné v dlouhodobém horizontu vytvořit efektivní sít blogů, která vás zabezpečí.

Jak začít blog

 

Je-li psaní umění, pak je blogování jedním ze způsobů, jak přijít s uměním mezi lidi. Dříve tento dar byl umožněn pouze spisovatelům, později novinářům. V dnešní době je možnost psaní dána všem a to hlavně díky blogům. Obecně platí, že jsou blogy vytvářeny pro osobní použití. Nicméně s příchodem on-line podnikání, se blogy stali nástrojem i pro obchodníky. Spousty blogerů rádo příjme nabídku od společností a recenzuje jim produkty či píše své zkušenosti.

27244544_s
Copyright: yaryhee / 123RF Stock Photo

Jak vytvořit úspěšný blog?

1. Zvažte své publikum

Dokonce, i když je váš blog osobní, přesto by bylo lepší si ujasnit, pro koho chcete psát. Lidé rádi čtou zajímavá témata a autentické názory.

2. Obrázky mluví za tisíc slov

Chcete-li, aby váš blog byl navštěvovaný, nesmí v něm chybět hezké obrázky nebo fotky. Mnohdy obrázek skutečně řekne více než tisíc slov. Vyvarujte se hanlivých či urážlivých obrázků.

3. Ujistěte se, že píšete konstruktivní a prospěšný blog

Blog by takzvaně neměl být o ničem. Měl by mít nějaké téma a toho byste se měli držet. Populární je v dnešní době psát o informačních technologiích, módě či obchodu. Politické blogy příliš neletí.

4. Vyhněte se vytváření komplikovaných a složitých blogů

Chcete-li mít zajímavý blog, snažte se vyvarovat jeho příliš složité struktuře. Nikoho nebaví hledat články v desítkách kategorií či používat navigační prvky, které nikdy neviděl. Blog by měl mít jasnou a přehlednou strukturu a používat by se měli pouze zažité navigační prvky. Články by měli být informačně bohaté, ale také přiměřeně dlouhé. Až na výjimky, málo kdo čte delší články než jsou dvě normostrany.

5. Ujistěte se, že máte blog interaktivní

Pokud je to možno a vaše schopnosti to umožňují, zapojte do svých článků interaktivní prvky jako je video, infografika či tabulky.
V neposlední řadě je vhodné s čtenáři komunikovat. Drtivá většina blogů umožňuje psát k článkům komentáře a jestliže chcete si udržet návštěvnost, je více než vhodné na komentáře reagovat.

6. Propagujte

Krásný a hodnotný blog sám o sobě čtenáře nepřitáhne. Nebojte se o něm říci na Twitteru nebo Facebooku. Pomůže též zaregistrovat RSS export do agregátorů či čteček. Stejně tak může pomoci v návštěvnosti vhodné prezentační video na Youtube.

Richard Branson

 

Richard Branson není obyčejný boháč, jeho vzhled i chování má daleko k běžnému miliardáři. Spíše by se dalo říci. že se chová i vypadá jako rocková hvězda, přesto ho britská královna pasovala na rytíře. V dnešní době patří pod jeho vlajkovou loď Virgin přes 200 společností s obratem převyšující 6 miliard dolarů. Ale nebylo tomu tak vždy. Richard Branson se narodil 18. července 1950 a v Anglii. Život neměl jednoduchý, protože trpěl dyslexií a krátkozrakostí, a proto byl často posměchem spolužáků. Jeho první významnější počin bylo založení školního časopisu v 16 letech. Nezaložil obyčejný školní časopis, ale relativně velký časopis, který měl přesah dalece za hranice školy. V časopisu bylo možné najít nejenom rozhovory s osobnostmi, ale i inzerci. Už tehdy totiž prokázal svého obchodního ducha. Přesto, ani tento úspěch ho ve škole neudržel a již v 17 jí opustil. Časopis se úspěšně rozvíjel, a proto k němu přibral další aktivitu. Tou byl prodej zlevněných desek, již zapadlých hitů a vybledlých hvězd za mizivou cenu.

Richard_Branson
Copyright: daly3d/ Flickr.com

Virgin

Prodával to pod značkou Virgin, kterou k tomu to účelu založil. Ohledně názvu této značky traduje historka, že byl zvolen podle jeho kamarádky a má značit, že jsou vlastně prodejem nedotčení, a proto jsou vlastně všichni panny (panicové). Nejdříve desky rozvážel autem, ale záhy se mu začalo tak dařit, že to nebylo možné stíhat, a tak si otevřel v Londýně první obchod. V té době mu bylo 20 let. O pár let později, si opět přibral další byznys a to ve formě nahrávací společnosti. Vzhledem k tomu, že měl obchod s deskami, byla to logická úvaha. Hned na začátku měl štěstí, když vydal desku svému příteli ze střední školy, kterým nebyl nikdo jiný než Mike Oldfield. Deska s názvem Tubular Bells se stala obrovským hitem a prodalo se jí přes pět milionů kusů. Pak už to šlo snadno a brzy u něj natáčel Phil Collins či Mick Jagger s Rollings Stones. V roce 1992 se rozhodl, že by se rád věnoval i něčemu jinému než hudbě a proto hudební nakladatelství Virgin prodal. V jeho rozhodnutí jistě hrálo svojí roli to, že mu za Virgin Music nabídla EMI přes miliardu dolarů.

Život dobrodruha

Peníze nenechal dlouho ležet ladem a investoval je do Virgin Atlantic Airways, které se staly druhou největší společností hned po British Airways. Dnes si Branson užívá život miliardáře a dobrodruha, zkoušel například přeplavat Atlantik v rychlém člunu či obletět zem balónem. Obě tyto akce nevyšli, ale naštěstí vždy byl včas zachráněn. Mezi jeho poslední výstřelky patří společnost Virgin Galactic která se snaží o zkonstruování vesmírného plavidla určeného turistům. Po mnoha letech odkladů se zdá, že letos to konečně vyjde a první turisti budou moci za cenu dvě stě tisíc dolarů na skok nahlédnout do vesmíru.

Karel Janeček

 

Karel Janeček se narodil 26. července v roce 1973. Dnes je známý český miliardář, ale zároveň i matematik, pedagog a bojovník proti korupci. Již od mala Karel vynikal v matematických vědách, které na prahu dospělosti zúročil i obchodně a to prostřednictvím RSJ. Tuto společnost založil v roce 1995 a po mnoho let jí vedl. RSJ je dnes jedním z největších obchodníků na finančních trzích a zároveň největším poskytovatelem likvidity pro tyto trhy. RSJ se primárně zabývá automatizovaným obchodováním na základě matematických algoritmů. Velmi důležitou konstantou u toho obchodování je rychlost, a tak se nelze divit, že servery jsou uložené přímo v místech, kde jsou burzy, jako je Londýn, Chicago či Frankfurt. Kdyby provozoval své aktivity přímo z České republiky, díky vzdálenostem by prodleva mezi zadáním a vykonáním operace mohla být i 60 milisekund a to je již moc. Proto v Praze sídlí pouze vedení firmy a dohledové centrum. Společnost RSJ je ve svém oboru velmi významná a je největším obchodníkem na londýnské derivátové burze NYSE. Mimo to patří i k třem největším obchodníkům na chicagské CME.

karel janecek
Copyright: Karel Janeček/ kareljanecek.com

Matematika

Matematika Karla Janečka velmi baví, a tak není divu, že se snaží neustále rozvíjet vzdělání v tomto oboru. V roce 1996 získal titul MBA na Bradley University, Peoria v USA, který doplnil titulem z Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy v Praze v oboru teorie pravděpodobnosti a matematické statistiky. Ani toto nebylo všechno a v 2004 získal titul PhD v oboru Mathematical Finance na Carnegie Mellon University, Pittsburgh, USA. V současnosti přednáší finanční matematiku na Matematicko-fyzikální fakultě Univerzity Karlovy v Praze.

Bojovník proti korupci

Je zakladatelem a předsedou správní rady Nadačního fondu proti korupci. Založil také Nadační fond Neuron na podporu vědy a Nadační fond pomoci. V boji proti korupci se spojil se Stanislavem Bernardem a hercem Janem Krausem. Jejich cílem je podpora rozvoje etických hodnot v demokratické společnosti a podpora projektů odhalujících korupci ve veřejné správě s rozsáhlým ekonomickým dopadem. Fond předává Cenu za odvahu lidem, kteří s vědomím osobních rizik upozornili na případy korupce ve svém okolí, a podporuje vznik účinné protikorupční legislativy.

O cestě k bohatství, affliáte a vyšší produktivitě.